TS

Killing us softly

Kategori: Hälsa

 
 
Jean Kilbournes budskap får mig att fundera på vad vi egentligen sänder för budskap här på bloggen. Jag vill verkligen inte att denna platsen ska stå för något ångestladdat, ouppnåeliga kroppsideal. Jag vill inte stå för att kvinnors kroppar är produkter. Jag vill inte stå för att kvinnor ska sträva efter att bli så smala som möjligt..
Jag, som många andra har brottats med tankarna kring kroppsideal och brottas fortfarande med dem. Jag måste hela tiden påminna mig om att inte träna endast för mitt utseendes skull, utan för att det är roligt och för att jag vill vara stark och hålla mig frisk! Det är jävligt svårt ibland och jag ljuger om jag säger att jag Inte tränar för att få en snygg kropp också! Herregud. Peppbilderna flödar ju fritt här!
 
Men det är svårt att inte snudda vid den "förbjudna" gränsen för när träning för välmående och självförtroende slutar och utseendefixering tar vid. Det är något man måste kämpa med konstant. 
När allt kommer omkring är ju utseendet inte allt. Och det vet alla. Det är bara det att man måste påminna sig själv lite då och då.! Så nu påminner jag mig själv och er som läser bloggen också. 
 
Jag vill träna för att det är roligt, för att stärka mig själv mentalt och fysiskt.
Jag tränar för att hålla mig frisk och för att känna stolthet över mig själv.
Jag tränar för att stärka mitt självförtroende.
Jag tränar utefter mina egna förutsättningar.
Jag tränar för att bli mitt starkaste, bästa jag någonsin. 
 
 
// Hanna - a Twisted Shape. 

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Så himla bra sagt Hanna!! :)

    Svar: Tummen upp! :D
    Ann-Charlotte & Hanna

    2013-04-07 | 09:07:38

Kommentera inlägget här: