TS

Make yo own jam - Husmorstips

Kategori: Mat/Recept

 
 
I hepatit A-tider gäller det att vara lite uppfinningsrik! Här om dagen kokade jag därför sylt med hjälp av Ann-Charlottes instruktioner. Det är så sjukt lätt att göra egen sylt! Och det finns bara fördelar! Man vet vad som är i den (ingen skit!) och den blir himelskt god. Jag använde mig av Finnerödjas frysta bär som man kan köpa i lösvikt på Willys. 
 
Såhär sa Annchan att man skulle göra:
Häll i bären i kastrullen. Koka. Klart. 
Jag kokade mina blåbär i cirka 10 minuter. Hällde upp dem i en burk och blandade i lite vaniljsocker och stevia efter smak. (Om sylten blir rinnig kan man hälla över lite av saften i en egen burk och ställa in i kylen. Vips så har man fått gelé också!)
 
Good luck, good luck, we all wish you good luuucK! 
// Hanna 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: