TS

Protein Cookies, Baby!

Kategori: Mat/Recept

 
 
Förra året gjorde jag de här kakona heela tiden. De är perfekta efter träning, när man nickar till på föreläsningen eller till det koffeinfria kaffet på kvällskvisten. Riktigt goda och lite nyttigare än de man köper i affärn!
Egentligen har jag inget fastlagt recept utan brukar liksom höfta mig fram tills jag tycker att konsistensen ser lite härligt krämig slash fast ut. Men på ett ungefär:
 
Ugnen ska vara på 225°
2 dl havregryn
1 dl solrosfrön
1 dl linfrön
1/2 dl kokos
En näve hackade nötter (hasselnötter är min favorit!)
6 rutor hackad 70% choklad (Mintchoklad, hallå, GÖTT!)
2 skopor protein (naturellt)
3-4 ägg
1/2-1 dl kvarg 
Rör ihop hela baletten! 
Klicka ut små plättar av röran på en plåt med smörpapper på. Skjutsa in i ugnen och låt stå där inne i typ 10-15 minuter. Man får sticka in huvudet då och då så att kakorna inte blir för torra! 
 
// Hanna 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: