TS

Runnersworld

Kategori: Träning

Har inte riktigt varit min bästa "springvecka" om man säger så.. Tog mig med nöd och näppe igenom 13 km. Gissa vad som hände efter halva rundan? Skavsår igen! Men det var för fint väder idag, jag var för peppad för att sluta springa, så jag sprang och jag tog mig igenom skiten!
 
Jag var tvungen och ta mina gamla Nike skor idag då mina Asics gav upp i tordags. Men nu har jag beställt nya löpskor! Det blev W¨s Merrell Bare Access 2 Arc. Vibram fivefinger (sula 4 mm) kändes för extremt att börja med, det tar trots allt 4-6 månader att komma in i barfotalöpning. Jag behöver komma igång nu! Så jag kör på Bare Access 2 Arc med sula 8 mm, zero drop med vikt 152 gram. Stor skillnad från mina gamla Asics GT 2170 som hade 10 mm, ingen zero drop med vikt 265 gram. Längtar tills dom kommer så jag får känna på hur det är att springa med (nästan) barfotaskor!
 
//Ann-Charlotte

Kommentarer


Kommentera inlägget här: