TS

Mannen (vars åsikter) man hat-älskar.

Kategori: Hälsa

 
 
Jonas Colting... eh.
Samtidigt som min kemi-föreläsare på högskolan blir tokig av att ens höra talas om LCHF (han påstår att man blir dum), hör man Jonas Coltings ord eka i huvudet: "naturbeteskött".
Jag skrev ett inlägg på Coltings blogg där jag frågade vad han tyckte om de miljöproblem som köttindustrin bidrar till. Han skrev att han trodde att "det finns en ekologi i naturbeteskött" (eeeh, va?) och att han aldrig skulle avråda folk från att äta kött. Jaha. Tänkte jag då. Läs en bok för fan! Och sen drar han upp detta (http://coltingblogg.com/2013/01/23/mer-kott-och-battre-kott-saxat-fran-cornucopia/) inlägget.
 
Jag fattar verkligen poängen. Köttskatt skulle göra att det "bra" (utan e-medel och bra villkor för djuren) köttet blev dyrare. Och naturbete är verkligen helt fantastiskt för djur. Dock undrar jag: Hört talas om metan?
Problemet ligger dessutom i att vi är alldeles för många på jorden. Jag förstår inte hur naturbete skulle kunna föda hela världen!?!?!?! Köttindustrin är en industri av en anledning. Det ska gå snabbt och vara billigt. Naturbete är allt annat än snabbt och billigt. Colting kanske kan kroppen, men han kan verkligen inte miljö.  
 
// djur och natur-lover-hanna. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: