TS

Mat is life.!

Kategori: Mat/Recept

Dagens frulle: Finncrisp med avokadoröra, ett ägg från en gård i Trollis (där hönsen mår fantastiskt!) och ett glas proviva blåbärsdryck.  
 
Den däringa maten. Vi fick förfrågan om att skriva ett litet matschema så här kommer lite info om maten! Jag är sannerligen "the queen" av listor, scheman, dieter etc. Men jag har kommit fram till en sak. Det funkar inte! Inte för mig iaf och inte i längden. Jag utgår från mina åsikter och efter vad jag känner att kroppen behöver.
 
Jag äter inte kött speciellt ofta. Dels för att jag tycker att köttindustrin är makaber, men också för att kött innehåller E250. Dessutom brinner jag för miljöfrågor. Kött = Dåligt för miljön. Alltså avstår jag.
 
Jag tror på att äta färre av de vita kolhydraterna d.v.s pasta, ris, socker och istället äta mer grönsaker. Jag äter mycket broccoli, blomkol, sötpotatis, morot, grön sallad, avokado, bönor, linser etc. Jag tror också på att äta så mycket man bara kan av det som är Ekologiskt! Varor jag ALLTID köper EKO är bananer, de flesta mejeriprodukterna (letar febrilt efter eko-kvarg!), ägg och kaffe.
 
I det stora hela försöker jag äta så bra jag kan under måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag. Söndag och lördag äter jag oftast lite hipp som happ.  
 
En vanlig vardag kan se ut sisåhär:
 
Frukost: Smoothie på kvarg, frysta blåbär, banan och ägg och kaffe eller Havregrynsgröt med ägg i.   
Mellanmål:  Banan, mörk choklad eller proteindrink.
Lunch: Cornfilé med broccoli och sötpotatis eller soppa med bönor och linser och bröd till. 
Mellanmål: Kvarg med bär/banan/saft
Innan samt efter träning: Proteindrink (Whey 80, naturell)
Kvällsmat: Äggröra på 2-3 ägg och 3 Finncrisp med ost/ avokadoröra /tomat. 
 
// Hanna
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: