TS

Måste man "deffa"?

Kategori: Hälsa

 
Jag vette sjutton egentligen. Men om man vill tajta till sig lite, så tänker jag att man ska göra det som faktiskt funkar i längden. Och framför allt, låta saker och ting ta sin tid. 
 
Jag har alltid varit lite viktfixerad och sökt efter snabba medel för att bli av med mina love handles. Testat MÄNGDER av dieter och gått efter "regler" som jag sedan brytit efter 2 veckor för att jag sätter alldeles för stor press på mig själv. Använt min kropp som en jäkla labbråtta. Testat och testat. Väldigt svart eller vitt. 
Vad har jag lärt mig? Skit i dieter.  
 
Jag är varken en personlig tränare eller dietist. Men sunt förnuft räcker väldigt långt! Man ska aldrig tänka att man inte kan, bara för att man är nybörjare på saker och ting! Hittar man passionen, då finns inga hinder
 
Enkla tips som håller i längden:
- "Lördagsgodis"- Ät det där goda en gång i veckan. Resten av dagarna ger du dig fasiken på att inte äta det. 
- Ät kolhydraterna innan träningen. Inte innan läggdags!
 - Träna styrketräning. Med styrketräning blir ämnesomsättningen högre. Kort och gott: Det blir svårare att lägga på sig fett. + att muskler är så jäkla fiiiint och du blir stark! 
- Löpträna. Man bränner massor av kalorier och frihetskänslan är fantastisk! Men ska du träna intensivt, dela upp konditionsträningen och styrketräningen. Kondition på morgonen och styrka på kvällen? Eller kör kondition ena dagen och styrka en annan. På så vis orkar du mer, när du väl ska ta tag i det där träningspasset. Och dessutom blir det lättare att hålla fast vid i längden! Börja lagom!  
- Var stolt över dig själv! Fokusera på det du gör bra, inte det som går mindre bra. Du är grym! Girlpower.
- Musik! Fixa en sjukt bra spellista som gör att du ryser och blir så peppad så du inte vet vart du ska ta vägen. Det kan låta töntigt, men det hjälper! Musiken i mina öron är 50% när jag tränar! 
Sist men inte minst:
-Spatsera in på gymmet som att du äger stället. Skit i alla testosteronstinna muskelknuttar och KÖR DITT RACE!   
 (P.s Smygtitta på muskelknuttar och få gratis tips på gymövningar! Jag finner att de äldre rävarna är bättre än de yngre. De yngre är lite för optimistiska för sitt eget bästa ibland. Skador ska undvikas!)
 
Kram och godkväll! 
// Hanna 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: